آینده شرکت‌های مصرف محور




۲۸ام فروردین ۱۳۹۷ پست های اقتصاد و مالی

یو بازار: مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی می نویسد: چهارمین انقلاب صنعتی، معرفی فناوری های تغییر دهنده بازی را که مصرف کننده را تقویت بخشیده و مدل های تجاری غیر ممکن را قدرتمند می سازد، سرعت بخشیده است.

تجارت ها باید از طریق ایجاد یک شرکت چابک و پایدار در یک جهان به شدت مخرب تبدیل شده و در درون خود سرمایه گذاری کنند. در همان زمان نیز باید از فراگیر بودن جامعه نیز اطمینان حاصل کنند. این گزارش چشم اندازی از آینده شرکت های مصرف محور را نشان می دهد و کاراکترهای اساسی که شرکت ها در عصر دیجیتال باید داشته باشند را مشخص می کند.

همانطور که در گزارش سال ۲۰۱۷ نیز اشاره شده است، طی دهه آینده مصرف کنندگان انتخاب های بیشتری خواهند داشت و کنترل آنها بیش از گذشته خواهد بود.

طی این دوره، رویکردهایی با خلاقیت جدید در راستای انتظارات مصرف کنندگان رشد خواهند یافت  به ویژه که نفوذ تجارت الکترونیک از ۱۰ درصد به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در همین راستا اهمیت چگونگی استفاده از اطلاعات، نگرانی مصرف کنندگان درباره حریم خصوصی، امنیت و شفافیت افزایش خواهد یافت. با وجود فرصت های بازار و مصرف، شواهد نشان می دهد که تغییرات تجاری در مسیر و اندازه مورد نیاز قرار ندارد. بر اساس آمارها،از سال ۲۰۰۰ و از ۵۰۰ شرکت صنعتی مصرف کننده ۴۱ درصد آنها از حیطه کسب و کار خارج شده اند و انتظار می رود که ۵۰۰ شرکت کنونی نیز طی ۱۰ سال آینده با سرنوشت مشابه مواجه خواهند شد. برای نجات یافتن از اختلال و رشد در آینده، شرکت ها باید مدرن شده و اهداف خود را پیدا کنند. تجدید ساختار باید نه تنها انتقال دهنده کارآیی برای تجارت بوده بلکه باید با یک احساس عمیق مسئولیت پذیری برای تمامی ذینفعان شرکت، مصرف کنندگان، کارگران، سهامداران، اجتماع و محیط زیست همراه باشد.

چشم انداز مصرف طی ۱۰ سال آینده بسیار بیشتر از آن چیزی که طی ۴۰ سال گذشته بوده، تغییر خواهد کرد و اختلال در عمده فروشی تمامی عناصر تجارت را باز تعریف خواهد کرد.

برای مشاهده فایل کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی